Voorstanders van bedrijfswagens stellen vaak dat bedrijfswagens een noodzakelijk kwaad zijn, een gevolg van de hoge loonkosten in ons land. Dat betekent echter
Een studie van het Federaal Planbureau ging op zoek naar de effecten van de huidige subsidie van bedrijfswagens voor privégebruik in ons land.
De petitie pleit tegen de verloning met wagens en diesel en voor een verlaging van de lasten op arbeid.
De regering-Michel kondigde in het kader van de begrotingsonderhandelingen aan tegen april 2017 een kader voor een mobiliteitsbudget uit te werken
Bond Beter Leefmilieu (BBL) en Netwerk Duurzame Mobiliteit (NDM), de koepel van mobiliteits- en milieuverenigingen, lazen in De Morgen van 23/03/2017 dat de
Steeds meer werknemers ‘krijgen’ een salariswagen van hun werkgever. Dat is nu eenmaal goedkoper dan meer loon geven.
Op 18 juli 2022 publiceerde Vincent Van Peteghem zijn Blauwdruk voor een bredere fiscale hervorming, we bekeken de impact op mobiliteit.
Volgens Dominique De Munck is de elektrische salariswagen nefast voor onze begroting en zorgt ze voor absurd krachtige en dure elektrische voertuigen.